Tallinn SAR
  • AVALEHT
  • ENNETUS JA KOOLITUSED
    • Ennetustegevused
    • Enesepäästekoolitus
    • Olukorrast merehädas
    • Turvaliselt merel
  • AJALUGU
    • Merepääste ajalugu
    • Merepääste ajaloost Eestis
  • TOETAJAD
    • Meie toetajad
    • Tule toetajaks
  • KONTAKT
    • Kontakt
    • Tallinn SAR
Tallinn SAR
  • AVALEHT
  • ENNETUS JA KOOLITUSED
    • Ennetustegevused
    • Enesepäästekoolitus
    • Olukorrast merehädas
    • Turvaliselt merel
  • AJALUGU
    • Merepääste ajalugu
    • Merepääste ajaloost Eestis
  • TOETAJAD
    • Meie toetajad
    • Tule toetajaks
  • KONTAKT
    • Kontakt
    • Tallinn SAR

Olukorrast merehädas

Mereohutus

Olukorrast merehädas

8. juuni 2017
By petskratt
0 Comment
4051 Views

Ikka juhtub – õnnetus ei hüüa tulles. Kas jääd madalikule, kütus saab otsa, manööverdusvõime kaob või jääte tormi kätte. Selliseid juhtumeid juhtub Tallinna lahe piirkonnnas kogu aeg. Parim viis on neid õnnetusi ennetada, aga kui juhtub, siis targutamine enam ei aita. Tuleb tegutseda!

Kui oma jõud üle ei käi kutsu abi koheselt. Eriti hilisel tunnil. Tee kindlaks oma võimalikult täpne asukoht, hinda olukorda ja helista Lennu- ja merepääste koordinatsioonikeskusesse (JRCC Tallinn) või hädaabisse.

JRCC Tallinn soovib teada teie aluse suurust, asukohta, kahjustusi ja olukorda ning inimeste arvu. Sealt edasi võtab otsingu- ja päästetööde kordinaator vastu juba edasised otsused ning välja saadetakse vastava piirkonna päästeüksus.

Merahädas olles helista:
JRCC Tallinn: +372 619 1224
Hädaabi: 112

Varapääste ehk mereabi, kus inimesed on väljaspool ohtu, on tasuline teenus, et katta jooksvad väljakutse ja valmisoleku kulud.

Näpunäiteid, kui veesõidukiga on probleeme 

Võimalikud põhjused, kui päramootor ei käivitu:

  • kütus on otsas;
  • kütusepaagi ventiil on suletud
  • kütusevoolik on halvasti kinnitatud või katki
  • mootor on üle ujutatud
  • kütusefilter on ummistunud
  • aku juhtmed ei anna ühendust
  • kütusepump ei tööta
  • gaasi hoob ei ole neutraal asendis
  • “Kill-cord” ei ole ühendatud

Jõu ja jõudluse kadumine:

  • kütuses liiga palju õli;
  • kütuse-õhu segu liiga lahja
  • vigane süüteküünal
  • sõukruvi vigastus
  • vale sõukruvi
  • veesõiduk on üle koormatud
  • vee-elustik/vetikad, karbid paadi all


Previous Story
Merepääste ajaloost Eestis
Next Story
Ennetustegevused

Related Articles

Turvaliselt merel

Õnnetus ei hüüa tulles – merel aga hüüab. Ikka juhtub,...

Väikelaeva kategooriad ja nõuded varustusele

Konstruktsioonist lähtuvalt jaotatakse väikelaevad käesolevas määruses järgmistesse kategooriatesse: A-kategooria (ookean)...

LOE LISAKS

  • Tallinn SAR Teisipäev, 3, juuni
  • Tänud meie toetajatele! Laupäev, 14, dets.
  • Turvaliselt merel Neljapäev, 12, dets.
  • Tule toetajaks Esmaspäev, 15, apr.
  • Enesepäästekoolitus Reede, 14, apr.
  • Väikelaeva kategooriad ja nõuded varustusele Neljapäev, 19, märts
  • Ennetustegevused Teisipäev, 17, apr.
  • Olukorrast merehädas Neljapäev, 8, juuni
  • Merepääste ajaloost Eestis Neljapäev, 16, märts
  • Merepääste ajalugu Kolmapäev, 15, märts
  • info@sartallin.ee
  • Merevalvekeskus: 61 91 224
Copyright 2025 Tallinn SAR
SearchPostsLogin
Teisipäev, 3, juuni
Tallinn SAR
Laupäev, 14, dets.
Tänud meie toetajatele!
Neljapäev, 12, dets.
Turvaliselt merel
Esmaspäev, 15, apr.
Tule toetajaks
Reede, 14, apr.
Enesepäästekoolitus
Neljapäev, 19, märts
Väikelaeva kategooriad ja nõuded varustusele

Welcome back,